Egyegyegy kullancs van a kártyámon. Milyen kullancs, te szerencsétlen? Nincs is kullancs a kártyákon. Jó ööö, de ezmiez? Sáska. Szöcske. Hogyaszondjaaaa, ez egy tetű.

 A csótánypóker is a blöffölésre épül, mint kártevőktől mentes nagytestvére, de itt a sok megtanulnivaló szimbolikus érték helyett csak skorpiók, csótányok, patkányok, varangyok, legyek, pókok és tetvek szerepelnek a karakteres grafikákon.
A légy alkoholista, a csótány paranoiásan tekintget, a tetű egy neonzöld sáskának öltözködő transzvesztita, a varangy fluoreszkáló csatornavízben punnyad, szépek.
- A képen egy varangy látható, elhiszed?
- Nem.
- Pedig de, vesztettél, nesze egy varangy, hehe ez a negyedik varangyot, süss belőle békacombot, vesztettél.
  A szabályok egyszerűek, a kártyát előzetesen megvizsgáló játékos arccal lefelé kiteszi a lapot, és próbál minél meggyőzőbben hazudni, vagy igazat mondani. Ha sikerült megvezetnie az ellenfelet, az viszi a kártyát. A négy darab, azonos fajtájú kártevőt összegyűjtő játékos elvesztette a kört.
- Te vesztettél!
- Nem, te.
- Idefigyelj, ha én azt mondom, hogy nem csótány van a kártyámon, és ezt te nem hiszed el, és azon a kártyán egy monoklis skorpió van, akkor te vesztettél, a nem csótány van a kártyámon egyenlő monoklis skorpió, amit te letagadtál ééérted?
- Jó'van kihidrogénezett Schopenhauerkém, oké, üljél vissza.
  A játék remek alkalom nyelvészet-matematikai fondorlatok bevetésére, és a többiek esetleges figyelmetlenségének kihasználására. A többszörös tagadásos eseteket nem mindenki tudja kellő tempóban követni. A kártya barátságos mérkőzéseibe be lehet vonni gyerekeket, sőt, de a kísérőmondatok megcsavarásával felnőttek is megvezethetők, könnyedén teljes összpontosítást igénylő játék válik belőle.
- Nem azt állítom, hogy a képen egy skorpió van.
- He? Mit mond?
- Jó, itt elég, veled nem lehet játszani.
Nyelvészek, bölcsészek és matematikusok előnyben.