Villáminterjú Herczeg Ágnessel, a Gróf Buttler Borászat vezetőjével, rendhagyó elnevezésű borukról, a komolyság és a komolykodás közötti különbségről.

2007-es, félédes Kadarkájuknak a G-pont nevet adták, ezzel a macerás női alkatrésszel minden szempontból felkavarva a férfiakat.

Ki volt képes kitalálni ezt a nevet egy bornak?

Kovács Gábor, a Gróf Buttler Borászat tulajdonosa a névadó, én bő két hónappal a bor megjelenése után érkeztem a pincészethez. Bevallom, amikor még külsősként találkoztam vele, engem is megdöbbentett, de az ötlet zseniálisan működik. Mindenkinek megvan róla a véleménye, vagy pozitív, vagy negatív. Aki zseniális ötletnek tartja azért beszél róla, aki utálja, azért. Épp ezért mindenki erről beszél. Soha egyik tételünkről sem érdeklődnek ennyit, annyira eltér a megszokott kommunikációtól. Látod, most is erről beszélünk, pedig annyi jó borunk van.

Miért pont ennek a bornak?

Limitált tétel, egy maradékcukros Kadarka 2007-ből, húsos, buja karakterű bor, illik hozzá az utalás, nem csak úgy ráhúzta valamire. Jókor jött ez a bor, felrázta körülöttünk a történéseket, erre szántuk, már csak azért is, mert ez a Kadarka más, mint a boraink általában. Ennek lehetett szokatlan a neve is, szóval természetes úton állt össze a történet.

Lesz még ilyen?

Tudatosan nem tervezünk hasonlót, de bármi jöhet, ha lesz olyan borunk, ami ennek a folytatása tud lenni.

Hogyan fogadták a fogyasztók?

A provokáló név provokálja a fogyasztót. Talán épp ezért, az emberek kíváncsiak, konkrétan ezt a bort keresik sokan, és bármelyik, akár legnagyobb borunkról sem volt soha ekkora sajtóérdeklődés. A G-pontra irányuló reflektorfénybe a többi borunk is bekerül, itt megjegyezném, hogy a Nagy-Eged Bikavérünket a héten az egekbe magasztalták a Master of Wine hallgatók. Ha valahol írnak róla, a hozzá kapcsolódó weboldal látogatottsága az egekbe szökik, és ezzel együtt a Gróf Buttleré is.

Ez a marha nagy, csontos komolykodás a bor körül nem árt inkább a terméknek?

Van egy holland kereskedő, akinek félve említettem meg a G-pont bort, és csillogó szemmel ugrott rá, milyen szuper marketing. Ez egy nagyon megosztó bornév, de ha csak a bort nézzük, és mi mást néznénk, ez egy élvezeti termék, arról szól, hogy megigyuk, élvezzük. Lehet köré mindenféle komolykodást köríteni, de a bor akkor is egy örömforrás marad, és nagyon izgalmas! Az emberek többsége ezért veszi, és ez a legolcsóbb és a legdrágább borra is igaz. Nem tudom elképzelni, hogy bárki van a világon aki ne akarna boldog lenni, vagy örülni. A bornak, a jó bornak ebben kell partnernek lennie.

A másik oldalon csajosan cukiskodunk, így készül a farfalle szemöldökcsipesszel.

Ma fakultatív válaszadási lehetőség van, a kérdést találják ki maguknak.